Kullanıcı Bilgileri
Parolamı unuttum? Sisteme nasıl giriş yapabilirim?
Parolanızı unuttuğunuzda, yeni parolanıza sahip olabilmek için üç farklı yöntem bulunmaktadır.
Parolamı Unuttum Butonu: KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi Next Generation kullanıcı adı ve parolası giriş ekranında yer alan “Parolamı Unuttum”, butonuna tıklanır. Tıklama işlemi sonrasında yeni bir sayfaya yönlendirileceksiniz. Bu ekran üzerinde kullanıcı adınız sistem tarafından talep edilecektir. Kullanıcı adınıza girdikten sonra gönder butonuna tıklamanız ile birlikte yeni parolanız, sistemde tanımlanmış olan e-posta adresinize gönderilecektir.
Ofis Yetkilisi Tarafından Parolanın Sıfırlanması: Eğer sistemde tanımlanmış olan e-posta adresinize, yeni parolanız ulaşmadı ise ofis yetkilinizden parolanızın sıfırlanması talep edebilirsiniz. Ofis yetkiliniz ( KolayOfis admin kullanıcısı) sizlerin parolasını sıfırlayabilmektedir.
MicroDestek Destek Ekibi Tarafından Parolanın Sıfırlanması: Eğer sistemde tanımlanmış olan e-posta adresinize yeni parolanız ulaşmadı ve ofis yetkiliniz de admin kullanıcısına ulaşamıyor ise MicroDestek destek hattını ile iletişime geçerek, parolanızın sıfırlanmasını talep edebilirsiniz. MicroDestek destek ekibi, eski parolanızı sizlere hızlı bir şekilde iletecektir.
Kullanıcı adımı unuttum? Sisteme nasıl giriş yapabilirim?
Ofis Yetkilisi Tarafından Kullanıcı Adının Sıfırlanması : Eğer kullanıcı adınızı unutursanız, sisteme tarafından otomatik bir bilgilendirme veya hatırlatma sizlere ulaştırılmayacaktır. Bu sebeple ofis yetkiliniz tarafından kullanıcı adınızı talep etmeniz gerekmektedir. Ofis yetkiliniz (KolayOfis admin kullanıcı), kullanıcı adınızı sizlere iletebilir veya yenisi ile değiştirebilir.
MicroDestek Destek Ekibi Tarafından Kullanıcı Adının Sıfırlanması: Ofis yetkiliniz de admin kullanıcısına ulaşamıyor ise MicroDestek destek hattını ile iletişime geçerek, kullanıcı adınızın sizlere tekrar yönlendirilmesini talep edebilirsiniz. MicroDestek destek ekibi, kullanıcı adınızı sizlere hızlı bir şekilde iletecektir.
Kullanıcı adı ve parolası değiştirmek istiyorum. Nasıl değiştirebilirim?
Kullanıcı adı, parolası ve diğer ek bilgilerinizi değiştirebilmek için, öncelikli olarak KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi’ne giriş yapmanız gerekmektedir. Giriş yapıldıktan sonra “Güvenlik>Parola Kullanıcı Güncelle” menüsüne giriş yapılır. Menü üzerinde, kullanıcı bilgilerinize ait alanlarda dilediğiniz şekilde güncelleyebilirsiniz.
Yeni bir kullanıcı eklemek istiyorum. Nasıl yapabilirim?
Sistemde kullanıcı eklemek için, Güvenlik > Parola – Kullanıcı Güncelle alt menüsüne giriş yapınız. Yeni kullanıcı eklemek için bu alanda boşta (user) kullanıcı olmalıdır.
Eğer boşta kullanıcı yok ise yeni kullanıcı eklemeniz için “ek kullanıcı” satın almanız gerekmektedir. Satın alma ve diğer işlemler için 0850 888 00 35 numaralı telefon üzerinden destek alabilirsiniz.
Yeni cari ekledim. Ancak sözleşme ekleme talebinde çıkmıyor. Eklemiş olduğum cariyi sözleşmelerde nasıl görebilirim?
Cari İşlemler > Cari Ekle alt menüsünden oluşturulan yeni cari de “*Taraf” kutusundan “Diğer” seçeneği seçili olmalıdır. Ayrıca “Sözleşmelerde Göster” kutusu, işaretli hale getirilmelidir.
Dosya Güncelleme
Karşı tarafı hatalı seçtim. Ne şekilde değiştirebilirim?
Karşı tarafı yanlış eklemiş olduğunuz dava dosyalarında taraf değişikliğini iki farklı alan üzerinden yapabilirsiniz.
Hızlı Erişim – Arama Modülü Üzerinden: Bu modüller üzerinden dosyaya giriş yaptıktan sonra “Dosya Bilgileri ve Doküman İşlemleri” sekmesi seçilir. Seçim sonrasında karşı taraf bölümünde yer alan karşı taraf güncelle butonu tıklanır. Daha önceden sisteme tanımlanmış olan karşı taraf seçimi yapılır ve son olarak değişiklikleri kaydet butonu tıklanarak işlemler tamamlanır.
Dosya Güncelle: Dosya İşlemleri > Dosya Güncelle menüsü girişi yapıldıktan sonra, dosya seçimi gerçekleştirilir. Tıpkı hızlı erişim – arama modülü bölümünde olduğu gibi, karşı taraf güncelle butonu tıklanır. Daha önceden sisteme tanımlanmış olan karşı taraf seçimi yapılır ve son olarak değişiklikleri kaydet butonu tıklanarak işlemler tamamlanır.
Müvekkili hatalı seçtim. Ne şekilde değiştirebilirim?
Arama motoru veya Hızlı Erişim > Tüm İşlemler seçeneği üzerinden dosyaya eriştikten sonra, dosya bilgileri ve doküman işlemleri sekmesinden müvekkil değiştir kutucuğu seçilir. Yeni müvekkil seçimi yapılır ve ardından müvekkil değiştir butonu tıklanır ve işlemler tamamlanır.
Dava ana türü hatalı seçtim. Ne şekilde değiştirebilirim?
Dava ana türü değişiminin yapılması için, hızlı erişim – arama modülü alanından dosyanın seçilmesi gerekir. Dosya seçimi sonrasında “Dosya Bilgileri ve Doküman İşlemleri” sekmesi tıklanır. Dosya bilgileri ve doküman işlemleri sekmesi altında yer alan dava ana türü değiştir butonu tıklanır. Son aşamada yeni dava ana türü seçimi yapılır ve değişiklikleri kaydet butonu tıklanılarak işlem sonuçlandırılır.
İcra dosyasını hatalı olarak dava dosyası şeklinde ekledim. Ne şekilde değiştirebilirim?
Hatalı olarak dava dosyası şeklinde eklenilen icra dosyasının öncelikli olarak ana türü değiştirilmesi gerekir. Dava ana türü değişiminin yapılması için, hızlı erişim – arama modülü alanından dosyanın seçilmesi gerekir. Dosya seçimi sonrasında “Dosya Bilgileri ve Doküman İşlemleri” sekmesi tıklanır. Dosya bilgileri ve doküman işlemleri sekmesi altında yer alan dava ana türü değiştir butonu tıklanır. Son aşamada yeni dava ana türü seçimi olarak icra seçimi yapılır ve değişiklikleri kaydet butonu tıklanılarak işlem sonuçlandırılır. Dosyanın ana türü icra olarak seçildikten sonra yine “Dosya Bilgileri ve Doküman İşlemleri” sekmesine giriş yapılır. Bu alana giriş yapıldığında değişiklikleri kaydet butonu altında ilişkili föy oluştur butonu tıklanır. Bu butonun tıklanmasının ardından yeni açılacak pencere üzerinden icra takibinin açılması için gerekli olan bilgiler girilir ve işlem tamamlanır.
Dosya ile ilgili işlemler tamamlandı. Nasıl arşiv yapabilirim?
Dosyalar üzerinde ki işlemleri tamamladıktan sonra iki farklı şekilde dosyaları arşive kaldırabilirsiniz.
Hızlı Erişim – Arama Modülü: Dosyanın arşiv yapılması için, hızlı erişim – arama modülü alanından dosyanın seçilmesi gerekir. Dosya seçimi sonrasında “Dosya Bilgileri ve Doküman İşlemleri” sekmesi tıklanır. Dosya bilgileri ve doküman işlemleri sekmesi altında yer alan dosyayı arşiv yap seçeneği tıklanır ve işlemler tamamlanır.
Dosya Takip: Dosya İşlemleri > Dosya Takip menüsüne giriş yapıldıktan sonra arama kriterleri ile dosya bulunur. Dosya tespit edildikten sonra dosyanın sol tarafında yer alan kutucuk seçilir. Seçim sonrasında sayfa yenilenecek ve arşiv yap butonu ortaya çıkacaktır. Dosyayı arşiv yap butonu tıklanması sonucunda dosya arşiv yapılmış olur. Ayrıca bu alan içerisinde toplu olarak dosyaların arşiv yapılması sağlanabilir. Dosyaların sol tarafında bulunan kutucuklar seçilerek veya tümünü seç seçeneği ile dosya seçimi yapılır ve arşiv yap butonu tıklanarak dosyalar arşiv olarak sisteme tanımlanır.
Doküman ekleme butonları pasif geliyor. Nedeni ne olabilir?
Doküman ekleme butonu eğer pasif olarak, yani tıklanamaz şekilde karşınıza geliyor ise doküman ekleme yetkiniz yoktur anlamına gelir. Doküman ekleme yetkinizin tanımlanması için ofis yöneticinize başvurmanız gerekmektedir.
Değişiklikleri kaydet butonu pasif geliyor. Nedeni ne olabilir?
Dosya üzerinde yapmış olduğunuz değişiklikleri eğer kayıt altına alamıyorsanız, dosya güncelleme yetkinizin olmadığı ortaya çıkar. Dosya güncelleme yetkinizin aktif hale getirilmesini talep ediyor iseniz ofis yöneticinizden bu yetkiyi talep etmeniz gerekmektedir.
Islah miktarı eklemek istiyorum. Ne şekilde yapabilirim?
Islah miktarı eklemek için, hızlı erişim – arama modülü alanından dosyanın seçilmesi gerekir. Dosya seçimi sonrasında “Dosya Bilgileri ve Doküman İşlemleri” sekmesi tıklanır. Dosya bilgileri ve doküman işlemleri sekmesi altında yer alan ıslah miktarı kutucuğu seçilir. Seçim sonrasında ıslah tutarı ve ıslah tarihinin girişinin yapılabilineceği alan aktif hale gelir. Islah miktarı ve tarihi girişi yapılır ve ekle butonu tıklanır. Islah miktarı dosyaya eklenmiş olur. Islah miktarında eklenmiş olan tutar, dava değerine artı olarak eklenecektir. Örneğin, 10.000,00 TL’lik dava değerine sahip olunan bir dosyaya, 5.000,00 TL tutarında ıslah eklenirse, dava değeri otomatik olarak 15.000,00 TL şeklinde sistem tarafından otomatik olarak yenilenir.
Silme İşlemleri
Dosya silmek istiyorum. Nasıl yapabilirim?
Hatalı olarak sisteme eklenen dosyanın silinmesi işlemi Dosya İşlemleri > Dosya Arşivle Sil menüsünden gerçekleştirilir. Dosya takip menüsüne giriş yapıldıktan sonra arama kriterleri ile dosya seçimi yapılır. Dosya tespit edildikten sonra sol tarafında yer alan kutucuk seçilir. Seçim sonrasında sayfa yenilenir ve dosyayı sil butonu ortaya çıkar. Dosyayı sil butonu tıklanarak silme işlemi tamamlanır.
Toplu olarak dosya silmek istiyorum. Nasıl yapabilirim?
Hatalı olarak sisteme eklenen dosyaların toplu olarak silinmesi işlemi Dosya İşlemleri > Dosya Arşivle Sil menüsünden gerçekleştirilir. Dosya takip menüsüne giriş yapıldıktan sonra arama kriterleri ile dosyaların seçimi yapılır. Dosyalar tespit edildikten sonra sol taraflarında yer alan kutucuklar seçilir. Seçim sonrasında sayfa yenilenir ve dosyayı sil butonu ortaya çıkar. Dosyayı sil butonu tıklanarak silme işlemi tamamlanır. Bu alanda yer alan tümünü seç seçeneği ile de toplu olarak seçim yapılabilir.
Duruşma silme işlemi nasıl yapılıyor?
Sisteme hatalı olarak tanımlanan duruşmaların silinmesi işlemi iki farklı yöntem ile yapılır.
Hızlı Erişim – Arama Modülü: Duruşmanın silinmesi için, hızlı erişim – arama modülü alanından dosyanın seçilmesi gerekir. Dosya seçimi sonrasında “Duruşmalar” sekmesi tıklanır. Bu sekme seçildikten sonra, daha önceden sisteme tanımlanmış olan duruşmalar karşınıza gelecektir. Silinmesi istenilen duruşmanın sağ tarafında yer alan x ikonu tıklanır. Tıklama işlemi sonrasında sil butonu belirir. Sil butonu tıklanarak işlemler tamamlanır.
Duruşma Planla: Dosya İşlemleri > Duruşma planla menüsüne giriş yapıldıktan sonra arama kriterleri ile duruşma bulunur. Duruşma tespit edildikten sonra üzeri bir kez tıklanır. Seçim sonrasında sil butonu belirir. Sil butonu tıklanır ve duruşma silme işlemi tamamlanır.
Ara karar silme işlemi nasıl yapılıyor?
Hatalı olarak eklenmiş olan ara kararların silinmesi için Ara Karar İşlemleri > Ara Karar Takip veya Ara Karar İşlemleri > Ara Karar Düzelt – Tamamla menüsüne giriş yapılır. Silinmesi istenilen ara karar, arama kriterleri ile tespit edilir. Ara kararın sol tarafında yer alan büyüteç ikonu tıklanır. Tıklama işlemi sonrasında sil butonu ortaya çıkar. Sil butonu tıklanır ve ara karar silme işlemi tamamlanır.
Vekalet silme işlemi nasıl yapılıyor?
Sisteme hatalı olarak tanımlanan vekaletlerin silinmesi için, Vekalet İşlemleri > Vekalet Görüntüle menüsüne giriş yapılır. Silinmesi istenilen vekalet seçilir ve seçim sonrasında açılan yeni sayfada seçili vekaleti sil butonu tıklanarak vekaletin silinmesi işlemi tamamlanır.
İcra İşlemleri
KolayOfis üzerinden uyap xml çıktısı nasıl alabilirim?
Uyap xml çıktısının alınabilmesi için icra dosyasının daha önceden sisteme eklenmiş olması gerekmektedir Uyap xml çıktısı hazırlanmak istenen icra dosyası seçilir Seçim sonrasında Uyap XML sekmesi seçilir Uyap xml hazırla butonuna tıklanarak, xml dosyası hazırlanır
KolayOfis üzerinden matbu evrak çıktısı nasıl alınır?
Matbu evrak çıktısının alınabilmesi için icra dosyasının daha önceden sisteme eklenmiş olması gerekmektedir. Matbu evrak çıktısı hazırlanmak istenen icra dosyası seçilir ve sonrasında matbu evraklar sekmesi seçilir Sırasıyla örnek no:x, örnek no: y, harç tablosu ve tek sayfada tebliğ butonları tıklanarak matbu evraklar hazırlanır
Not: Tek sayfada tebliğ hazırlamak için öncelikle icra talebine eklenmiş borçlular alanı içerisinde yer alan borçlu ve adresi seçilir. Sonrasında tek sayfada tebliğ butonu tıklanır ve matbu evrak hazırlanır.
Toplu uyap xml çıktısı alınıyor mu? Eğer alınıyorsa ne şekilde alabilirim?
Uyap toplu xml çıktısı sistem üzerinden hazırlanmaktadır. İcra İşlemleri > Uyap Toplu Xml Oluştur menüsüne girilir Toplu olarak hazırlanması istenen dosyalar seçilir ve seçili dosyalardan toplu xml oluştur butonu tıklanır Böylece işlem tamamlanmış olur
Toplu matbu evrak çıktısı alınıyor mu? Eğer alınıyorsa ne şekilde alabilirim?
Eğer Uyap xml çıktısı KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi üzerinden sorunsuz hazırlanmışsa, sorun çıktıyı açan programın hatalı seçilmesinden kaynaklanıyor olabilir. Uyap xml çıktısına sağ tuş ile tıklanır. "Birlikte aç" seçeneği altından varsayılan program seçilir. Bu seçenekler altından Google Chrome veya Internet Explorer gibi bir tarayıcı seçilerek işlem tamamlanır. Eğer sorun devam ederse, MicroDestek destek ekibi ile iletişime geçilmelidir.
Uyap xml çıktısı aldım. Ancak uyap xml açılmıyor. Sebebi ne olabilir?
Eğer Uyap xml çıktısı KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi üzerinden sorunsuz hazırlanmışsa, sorun çıktıyı açan programın hatalı seçilmesinden kaynaklanıyor olabilir. Uyap xml çıktısına sağ tuş ile tıklanır. "Birlikte aç" seçeneği altından varsayılan program seçilir. Bu seçenekler altından Google Chrome veya Internet Explorer gibi bir tarayıcı seçilerek işlem tamamlanır. Eğer sorun devam ederse, MicroDestek destek ekibi ile iletişime geçilmelidir.
Matbu evrak çıktılarını aldım. Ancak çıktılar açılmıyor?
Eğer matbu evrak çıktısı KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi üzerinden sorunsuz hazırlanmışsa, sorun çıktıyı açan programın hatalı seçilmesinden kaynaklanıyor olabilir. Matbu evrak çıktısına sağ tuş ile tıklanır. "Birlikte aç" seçeneği altından varsayılan program seçilir. Bu seçenekler altından Microsoft Office Word gibi bir ofis programı seçilerek işlem tamamlanır. Eğer sorun devam ederse, MicroDestek destek ekibi ile iletişime geçilmelidir.
Matbu evrak çıktılarını aldım. Ancak çıktılar sayfaya sığmıyor?
Sayfaya sığdırma problemi yalnızca Microsoft Office Word 2007 sürümünde yaşanmaktadır. Çıktıların sayfaya sorunsuz sığması için, sayfa yapısı seçeneğinden "dar" seçimi yapılır. Bu işlemle birlikte matbu evrak çıktısı sayfaya sığar hale gelecektir.
Sürekli olarak kullanmış olduğum sabit değerleri sisteme tanımlamak istiyorum. Nasıl yapabilirim?
Sistemdeki sabit değerler değiştirilebilir. İcra İşlemleri > Sabit Değerler menüsüne girilir. Sayfanın sol tarafında sabit değerlerin tanımlı olduğu alanlar bulunur. Değiştirilmek istenen alanlar düzenlenir ve "sabit değerleri güncelle" butonuna tıklanır. Bu işlemle birlikte sabit değerler, yeni açılacak icra dosyalarında aktif hale gelir.
KolayOfis içinde kayıtlı olan faiz oranlarının dışında bir faiz oranı eklemek istiyorum. Nasıl ekleyebilirim?
Sisteme yeni faiz oranları eklenebilir. İcra İşlemleri > Sabit Değerler menüsüne girilir. Faiz işlemleri başlığı altındaki üç noktalı kutucuk tıklandıktan sonra faiz oranı, geçerlilik tarihi ve yeni faiz oranı adı tanımlanır. Böylece yeni faiz oranı sisteme kaydedilmiş olur.
Kurum Ayarları
Ofis dışı bağlantı noktasını nasıl aktif edebilirim?
Ofis dışı bağlantı noktası MicroDestek destek ekibi tarafından aktif hale getirilmektedir. Sorunsuz bir ofis dışı bağlantının tanımlanabilmesi için, MicroDestek destek ekibinin talep ettiği işlemlerin kullanıcı tarafından yerine getirilmesi gerekir.
Akıllı telefon ve tablet ile sisteme nasıl giriş yapabilirim?
Akıllı telefon ve tablet ile sisteme giriş, web tarayıcıları (Google Chrome, Safari vb.) üzerinden yapılır. MicroDestek destek ekibi tarafından kullanıcılara verilen ofis içi ve ofis dışı bağlantı noktaları, web tarayıcısının adres çubuğuna yazılarak sisteme giriş sağlanır.
Internet explorer üzerinde KolayOfis görüntüsünde kaymalar var gibi. Sebebi ne olabilir?
Internet Explorer'ın eski sürümleri HTML5 formatını desteklemediği için arayüz tasarımında sorunlar ortaya çıkabilir. Sorunsuz bir arayüz görüntüsü için Google Chrome tavsiye edilmektedir.
Web sitesi iletişim diye bir alan var. Nasıl aktif edebilirim?
Potansiyel müvekkillerinizin giriş yapabileceği "Web sitesi iletişim" alanı, MicroDestek destek ekibi tarafından aktif hale getirilir. Bu bağlantı noktası, web sitesi gibi platformlara eklenebilecek şekilde kullanıcılara sunulur.
E-müvekkili nasıl aktif hale getirebilirim?
Müvekkillerin sisteme giriş yapabilmesini sağlayan E-müvekkil uygulaması, MicroDestek destek ekibi tarafından aktif hale getirilir. Bu özellik için sunulan bağlantı noktası, web sitesi gibi platformlara eklenebilecek şekilde kullanıcılara verilir.
E-müvekkil için web sitemin olması zorunlu mu?
E-müvekkil uygulamasını kullanmak için bir web sitesine sahip olma zorunluluğu yoktur. MicroDestek destek ekibi tarafından verilen bağlantı noktasını müvekkilleriniz ile paylaşmanız yeterlidir.
E-müvekkil için ek ücret ödeme yapıyor muyuz? Yapıyorsak ücreti ne kadar?
E-müvekkil uygulaması haricen satılmaz. KolayOfis Hukuk Otomasyon Sistemi Next Generation Premium Edition kullanıcıları, e-müvekkil uygulamasından ücretsiz olarak faydalanabilir.
Sisteme logomu yükleyemedim. Nasıl yükleyebilirim?
Logo, Güvenlik > Şirket Logosu İşlemleri menüsü üzerinden sisteme yüklenebilir. Kullanıcılar dilerlerse, logolarını MicroDestek destek ekibine göndererek de sisteme eklenmesini talep edebilirler.
Sıkça Sorulan Sorular
Merhaba! Sıkça Sorulan Sorular sayfamıza hoş geldiniz. Burada, hizmetlerimiz hakkında en çok merak edilen soruları ve pratik çözümlerini sizler için bir araya getirdik. Amacımız, aradığınız bilgiye kolayca ulaşmanızı sağlamak. Lütfen sorunuzu aşağıdaki kategorilerde arayın.